Dijital Dönüşümün Neresindesiniz?

Covid-19 pandemisinin toplum sağlığı ile birlikte ekonomiye olan etkileri çokça yazıldı çizildi. Özellikle, 2020 gayrimenkul patlaması pek çok uzman tarafından incelendi ve incelenmeye de devam ediyor.

Peki, Covid-19 tüketim alışkanlıklarımızı kökünden değiştirirken ev satın alma sürecindeki karşılıklı ilişkiler de kayda değer bir değişime uğradı mı?

Başkent Üniversitesi’nden Prof. Dr. Feride Bahar Işın’ın yapmış olduğu araştırmaya göre yanıt: “Evet”. Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğu, tanıtım videolarının ve görüntülü portföy sunmanın gerekliliğini savunurken evi görmeye gittiklerinde gayrimenkul danışmanları ile bir arada bulunmak istememekte. 

Esasında bu sonuç, sosyal mesafenin de ötesinde bambaşka bir gerekliliğe işaret ediyor. Gayrimenkul sektörü, Covid-19 pandemisiyle birlikte hızlanan dijital dönüşümden uzak kalamaz, kalmamalı da. Öyle ki bu dönüşüm, çok da uzak olmayan bir zamanda “büyük veri, yapay zeka ve robotik teknolojiler ile nesnelerin interneti” gibi çeşitli kullanımların sektöre entegre edilmesini zaruri kılacak gibi görünüyor.

Gittikçe hızlanan günümüz dünyasında “çağı yakalamak” deyiminin anlamı bile silikleşiyor. Zaman; ayak uydurma değil, öncü olma zamanı. Siz bu dönüşümün neresinde olacaksınız?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.