Daha İyi Müşteri İlişkileri İçin 5 Altın Kural

Hangi sektörde çalışıyor olursanız olun, günümüz iş dünyasında müşteri hizmetleri başarılı bir pazarlama için olmazsa olmazlardan.

Peki daha iyi müşteri ilişkileri kurabilmek için hangi müşteri hizmetleri tüyolarından yararlanabiliriz? Bu kısa yazımda, sizlere, kendi uyguladığım beş altın kuraldan bahsetmek istiyorum.

İlk İzlenim

“İlk kez karşılaştığımız biri hakkında fikir sahibi olmak için 30 saniye yeterlidir.”

Bu kural, hayatımızın her alanında geçerli olduğu gibi müşteri ilişkilerinde çok daha kritik bir öneme sahiptir. Sürekli vurguladığım, müşteri ile kurulması zaruri olan güven ilişkisinin temelleri konuşmaya başladığımız andan itibaren atılır. Müşterilerimize kendilerini rahat hissettirip emin ellerde olduklarını düşündürmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri anlamına gelmektedir.

“WOW!” Etkisi

Müşterilerimiz bizlere halihazırda belirli beklentilerle ve kalıpyargılarla gelir. Onlara beklentilerinden daha fazlasını vermek ve onları şaşırtmak, sadık müşteriler kazanmanın da altın kuralıdır.

Empatinin Gücü

Siz, o evi bu fiyata gerçekten alır mıydınız?

Müşterilerimize, talepleri ile orantılı çözümler sunabilmek için öncellikle o talepleri kendimizinkiler gibi benimsemeli ve “gerçekten” ilgilenmeliyiz. Bu empati durumu, güven ilişkisini de güçlendiren temel yaklaşımlardandır.

Adaptasyon Yeteneği

Elbette iş dünyasında kendimize has bir tarzımızın ve duruşumuzun olması önemli. Fakat satış-pazarlama alanında çalışıyorsak karşımıza her gün çeşit çeşit insan çıkacaktır. Her müşterimizin ayrı bir karakteri olduğunun bilinciyle, onların ruh halini sezerek buna göre adapte olmamız, müşteri ilişkileri açısından son derece değerlidir.

Amatör Ruhlu Profesyonellik

İşte benim favorim! İş yaşamında profesyonelleştikçe “robotlaşmak”, belli kalıp ve sınırlarla çevrelenmek neredeyse kaçınılmaz. Fakat karşımızdakinin bize taze heveslerle geldiğini ve aynı heyecanı bizden de beklediğini unutmamak gerekiyor. Yıllar içerisinde bu heyecanı kaybetmemek için amatör ruhumuzu, özgür düşünme becerimizi ve cesaretimizi korumamız, insani özelliklerimizin ön plana çıktığı bir iletişim dili kurmamız şart.

Müşteri ilişkilerinizde sizin önem verdiğiniz noktalar nelerdir? Tüyolarınızı yorumlarda bekliyorum. 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.