Çalışan Anneler İçin İş – Özel Yaşam Dengesi İpuçları

Yöneticilerin yüksek beklentileri sebebiyle çalışanlar için iş ve özel yaşam arasındaki dengeyi kurmak halihazırda son derece zorken bir de çalışan ve küçük çocuğu olan bir anneyseniz işler iyice karışıyor!

Bu yazımda, tecrübelerime dayanarak, çalışan anneler için naçizane birkaç tavsiye vermek istedim. Sizler de önerilerinizi yorumlarda benimle paylaşabilir veya sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşabilirsiniz. 😊

Rutin oluşturun

İş ve özel yaşam arasındaki dengeyi sağlamanın ilk adımı, ev içerisinde bir düzen oturtmak ve bunu sürdürebilmektir. Bu rutin, çocuğunuzun kahvaltı saatinden okul ve aktivite saatine, ailecek yenilen akşam yemeği zamanından uyku öncesi etkinliklere kadar ne kadar ayrıntılı olursa o kadar sağlam bir düzen oturacaktır.

Haftalık planlar hazırlayın

Bir sonraki adımda, iş düzeninizi de hesaba katarak yemek, ev işleri ve çocuk bakımı gibi sorumluluklarınızı kapsayan, geliştirilmiş bir plan oluşturun.

Çocuğunuzun bu haftaki programı nedir? Akşam ne yiyeceksiniz? Ev işlerini ne zaman yapacaksınız? Kritik bir iş toplantınız olma ihtimali var mı? Böyle bir durumda ne yapabilirsiniz? Eşinizle nasıl bir iş bölümü yapabilirsiniz?

Unutmayın! Planınız, bu ve benzeri sorulara yanıt verebilir nitelikte olmalıdır.

İşi işte bırakın

Gece geç saatlere kadar çalışmak, hafta sonu veya tatillerde iş yapmak özellikle kariyerinin başlangıcında olan pek çok insan için çoğu zaman kaçınılmaz. Fakat 7/24 çalışmaya hazır durumda olmak uzun vadede stres seviyenizi yükselteceği gibi özel yaşamınızda da birtakım sorunlar doğuracaktır.

Bu durumun önüne geçebilmek için iş düzeninizi mutlaka bir plana oturtun, çalışma saatlerinize bir sınır getirin ve bu sınırlara elinizden geldiğince uymaya çalışın.

Kendinize vakit ayırın

Durun! Hayat koşuşturmacasının içinde ara sıra durmayı ve kendinizi dinlemeyi öğrenin… Telefonunuzu kapatın, e-postalarınıza bakmayıverin! Kendinizi fiziksel olarak ne kadar güçlü hissederseniz hissedin, her insanın dinlenmeye, kendine ait anlar ve alanlar yaratmaya ihtiyacı vardır.

Günlük yarım saatlik bir yürüyüş, çocuğunuz uyuduktan sonra okuyacağınız birkaç sayfa kitap, eşinizle hafta sonu izleyeceğiniz bir film ya da banyo sonrası sürüneceğiz mis kokulu bir krem… Kendinize ayırdığınız zaman, bedeninizi ve zihninizi tazelerken sevdiklerinizle daha sağlıklı ilişkiler kurmanıza hatta iş hayatınızda da daha verimli olmanıza yardımcı olacaktır.

Çocuğunuzla ve eşinizle ilgilenin

Çocuğunuzla geçirdiğiniz zamanlarda tamamen ona odaklanmaya ve başka işlerle ilgilenmemeye özen gösterin. Olabildiğince göz teması kurun ve bol bol konuşun. Gün içerisinde yaşadıklarınızı, planlarınızı, hayallerinizi ona anlatın ve sorularını sabırla yanıtlayın. Özellikle ailecek yapılabilecek ev dışı aktiviteler için mutlaka zaman yaratın.

Aile içi sağlıklı ilişkiler kurmanın bir diğer önemli adımı ise eşinizle geçirdiğiniz zamanlarda gizlidir. Eşinizle olan iletişiminizi güçlü tutun, baş başa aktiviteler planlayın ve bunlardan suçluluk duymayın!

Yardım istemekten çekinmeyin

“Yetersizlik” hissi; pek çok annenin yakasını bırakmayan, zihinsel ve duygusal sağlığınıza çok ciddi zararlar verebilen bir histir. Bu hissin esiri olmayın, her yere yetişmeye çalışmayın. Gerek duyduğunuz anlarda aile üyelerinizden ve güvendiğiniz arkadaşlarınızdan destek istemekten kaçınmayın. Unutmayın ki herkes bu yollardan geçti ya da geçecek. Hayat yardımlaşınca güzel. 💕

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.